Office Lens is een applicatie waarmee je gemakkelijk en snel documenten kunt inscannen. Het meest ideale aan de Office Lens app, is dat deze over alle basisfuncties beschikt. De Office Lens app is oorspronkelijk door Microsoft ontwikkeld als hulpmiddel om papieren documenten etc. in OneNote te kunnen integreren maar werkt ook prima als je niet de scans in Office toepassingen wilt importeren. Hoewel de scanfuncties van Office Lens tegenwoordig deels geĆÆntegreerd zijn in de OneDrive en OneNote app, heeft het nog wel een aantal voordelen om de losse Office Lens app te gebruiken.
Opslaan als PDF
Standaard worden de scans als JPEG-bestanden opgeslagen maar je kunt ze ook als PDF opslaan. Wanneer je het document opslaat als PDF, kun je het bestand alleen opslaan op je telefoon of in OneDrive.
Integratie met OneDrive
Dankzij de OneDrive integratie kun je van de scans direct een online back-up maken. Een ander voordeel is dat je in OneDrive op inhoud kunt zoeken naar scans. De integratie met OneDrive werkt als volgt:
1. Klik op OneDrive om een PDF te maken van de scans en deze over te brengen naar het OneDrive account. Hierin zijn alle scans zichtbaar die eerder zijn geƫxporteerd.
2. De bestanden worden overgebracht naar OneDrive
3. Alle PDF-bestanden worden in een automatisch aangemaakte Office Lens map geplaatst.
4. Geef de scans na het uploaden een beschrijving met trefwoorden waardoor het document goed terug te vinden is.
5. Start OneDrive en zoek het document.
Heb je hulp nodig bij het bovenstaande? Neem dan contact met ons op!